Jak jeść zimą, by nie przytyć?

Kategoria: Odżywianie

Jak jeść zimą, by nie przytyć? Dieta zimowa może być opracowana na dwa podstawowe sposoby: albo jemy wszystko, co nam się podoba i na wiosnę z przerażeniem spoglądamy w lustro, po czym gorączkowo szukamy sposobu na zgubienie zbędnych kilogramów, albo ostrożnie dobieramy sobie jadłospis, aby także w okresie smętnego mrozu i zamieci pod przepastnymi, wełnianymi swetrami także czuć zwiewność i lekkość sylwetki. Dieta zimowa może być silnie urozmaicona nawet kalorycznymi potrawami, o ile będziemy ją wspomagali dużą ilością ruchu. Ruch zimą przy każdego rodzaju diecie jest najważniejszy. Dzięki niemu zachowamy równowagę. I nie chodzi tu wcale o to, by nagle stać się wyczynowym sportowcem, ale o to, by nie siedzieć godzinami w fotelu. Czasem zwykły spacer szybkimi krokami da nam dobry zastrzyk endorfin wpływających na pozytywne samopoczucie i na to, że nie będziemy się bezmyślnie obżerać słodyczami i czekolada, która może na wiosnę gruntownie się zemścić w postaci pozostawionych fałd na brzuchu. Zimą polecamy dietę złożoną z naturalnych składników. Przydadzą się kiełki warzyw (dostępne nawet zimą w wielu supermarketach!), a także świeże owoce, nabiał oraz otręby. Szczególnie otręby wpływają bardzo wspomagająco na każdy rodzaj diety oczyszczającej z toksyn. Dostarczają organizmowi wiele białka oraz naturalnych mikroelementów odpowiedzialnych za przemianę materii oraz za to, że mamy wciąż chęci do pracy. Zimą rezygnujmy z tuczących kebabów podawanych na każdej ulicy średniej wielkości miasta. Zastąpmy je smacznymi daniami gulaszowymi przygotowywanymi w domu na bazie soi. Smakować będą podobnie do autentycznych dań mięsnych, a w dodatku nie będą tak bardzo nas obciążały.

Bookmark and Share
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Tagi: , ,